Już 18 października 2017 r. swoich pierwszych klientów powita Wroclavia – powstające w sercu miasta nowoczesne centrum handlowo-biurowe zintegrowane z dworcem autobusowym Polbus.Aż 18% powierzchni najmu Wroclavii zostało przeznaczone na rozrywkę i gastronomię. Na poziomie +2, w sąsiedztwie całorocznych zielonych ogrodów, które zajmą łącznie ponad 4 tys. mkw, na klientów czekać będzie strefa Grand Kitchen z potrawami z całego świata, serwowanymi przez najlepsze międzynarodowe i lokalne restauracje.
Na tym samym poziomie będzie też 20-salowe kino Cinema City z pierwszym w mieście IMAXem oraz jedyna we Wrocławiu sala zabaw Fikołki. Piętro niżej znajdzie się dostępny przez całą dobę klub fitness CityFit.
Beata Śniechowska ambasadorką strefy Grand Kitchen
Grand Kitchen to ciekawie zaaranżowana, wydzielona i przestronna strefa, z bogatą ofertą restauracji i kawiarni – odpowiednia zarówno na wspólny rodzinny obiad, jak i spotkania biznesowe, czy popołudniowe spotkania towarzyskie. Jedna ze ścian, od strony ul. Borowskiej, będzie w całości przeszkolona, by zapewnić gościom przyjazne, naturalne światło. W Grand Kitchen zarezerwowano również miejsca dla dzieci oraz powierzchnie przeznaczone na organizację pokazów kulinarnych. Ambasadorką strefy Grand Kitchen, która regularnie będzie zapraszać wrocławian do odkrywania nowych smaków i nowych gastronomicznych doświadczeń, została Beata Śniechowska – silnie związana z miastem mistrzyni kuchni, znana ze swojego zamiłowania do dań wrocławskich i regionalnych.
W Grand Kitchen Wroclavii zagoszczą popularne wrocławskie marki gastronomiczne, m.in. Pasibus, Polish Lody, Etno Cafe, a także GRECO, La Paryżanka, Vege Life, Mr Chilly, Food Republic, Express Oriental i Express Doner oraz koncepty sieciowe: premierowe na rynku Blue Frog oraz wrapMe!, a także jedyne w mieście Vapiano i Izumi Sushi. Na gości centrum czekać będą również znane i lubiane przez klientów Salad Story, North Fish, Pizza Hut, KFC i Frankie’s.
Ponad 90% powierzchni handlowej wynajęte na kilka miesięcy przed otwarciem
Najemcy Wroclavii zostali dobrani w sposób umożliwiający zaspokojenie potrzeb wszystkich klientów, poprzez zaproponowanie szerokiego wyboru różnych marek, zarówno premium, jak i popularnych, masowych. Oferta Wroclavii skomponowana jest z myślą o osobach zainteresowanych modą, aktywnie uprawiających sport, rodzinach z dziećmi, pracownikach biurowych oraz młodzieży. Sklepy niedostępne dotąd w mieście, które powstaną we Wroclavii to m.in. Steve Madden (buty i torebki firmowane przez znanego amerykańskiego kreatora mody), Forever 21 (rozpoznawalna na całym świecie, popularna młodzieżowa marka modowa), Uterqüe (starannie wyselekcjonowane kolekcje ubrań i akcesoriów), Run Colors (dla amatorów obuwia sportowego, z limitowanymi kolekcjami), Goldi (ukraińska sieć odzieżowa, która we Wroclavii otworzy swój pierwszy sklep w Polsce), U.S. Polo Assn. (sportowe ubrania w klasycznym amerykańskim stylu), Lacoste (czołowy gracz na rynku odzieży codziennej klasy premium), Loft 37 (polska marka, która umożliwia klientowi samodzielne zaprojektowanie obuwia), a także Jack & Jones, Yamamay, Carpisa, La Mallorquina, Estée Lauder, Tenatelli Optique, a dla dzieci: Okaidi, Petit Bateau i Tape a l’il.
W gronie najemców Wroclavii jest także polska grupa odzieżowa LPP S.A., która zaprezentuje cały wachlarz swoich marek: Reserved, Mohito, House, Cropp i Sinsay, a także grupa Inditex z wymienioną wcześniej marką Uterqüe i markami: Zara, Zara Home, Pull & Bear, Bershka, Oysho, Massimo Dutti, Stadivarius (z nowym konceptem mody męskiej). Flagowe sklepy otworzą we Wroclavii m.in. Peek & Cloppenburg, H&M, CCC, Kazar, czy New Look. We Wroclavii znajdą się też liczne sklepy z biżuterią, bielizną i kosmetykami oraz oferta spożywcza, sportowa, wnętrzarska i multimedialna. Wszystkie lokale zostały rozmieszczone w taki sposób, by jak najbardziej ułatwić odwiedzającym zakupy. Na ponad 4 miesiące przed otwarciem wynajęte jest ponad 90% powierzchni handlowej Wroclavii.
Nowoczesna i ekologiczna architektura
Budynek Wroclavii będzie miał nowoczesną bryłę, co pozwoli całemu otaczającemu go kwartałowi ulic odzyskać wielkomiejski charakter. Zastosowano w nim naturalne formy i najwyższej jakości materiały, aby podkreślać jego reprezentacyjną funkcję. Goście i pracownicy mogą liczyć na dużo przyjaznego, dziennego światła, którym będzie doświetlona fasada niemal każdego sklepu (przeszklone wejścia, a na dachu świetliki o łącznej powierzchni 3 tys. mkw).
Budowa Wroclavii przebiega w szybkim tempie i w pełni zgodnie z harmonogramem. Budynek jest obecne w pełni uszczelniony, szklane fasady wykonane są w 100%, aluminiowe ? w 92%, a ich oświetlenie – w 75%. Na zewnątrz trwa pokrywanie zadaszeń nad wejściami niezwykle trwałym materiałem o nazwie GRP, a wewnątrz – aranżacja wnętrz toalet i malowanie posadzki parkingu, schodów oraz korytarzy technicznych. Windy i ruchome schody są gotowe w 100% (odpowiednio 22 i 34 sztuki), balustrady – w 92%, marmurowa posadzka (stanowiąca 14 000 mkw) – w 94%, drzwi i przedsionki – w 74% , podwieszane sufity – w 54%. 37% powierzchni handlowej zostało już przekazane najemcom, którzy rozpoczęli prace wykończeniowe w swoich lokalach.
Co istotne, zarówno cześć handlowa, jak i biurowa Wroclavii, uzyskały na etapie projektowo-budowalnym międzynarodowy certyfikat ekologiczny BREEAM Interim. Podczas certyfikacji cześć handlowa uzyskała 81,3% punktów, co jest najwyższym w całej Europie rezultatem dla centrum handlowego w budowie.
Źródło Urbanity.pl